20 mei 2011

Een gaming school in Gent en Antwerpen?


Reese Leysen en Bachir Boumaaza (beter gekend onder de naam Chiren of Athene) zijn op zoek naar leslokalen in Gent en Antwerpen. Bachir en Reese willen een opleiding "gaming" starten. Deze opleiding willen ze "University of Gaming" noemen. Bedoeling is om één schooljaar  lang, in klaslokalen, met echte lessen, vier dagen per week, mensen te leren gamen. 

Hun doel: "ervoor zorgen dat mensen kunnen uitblinken in de richting die ze met hun leven uit willen". Of ze externe lesgevers aantrekken is niet duidelijk, maar Bachir en Reese menen dat je door beter te leren gamen in elk geval kennis opdoet over psychologie, neurologie, zelfontplooiing, sociale dynamiek van games,.. 

Wat mij nu niet helemaal duidelijk is, is wat Reese Leysen en Bachir Boumaaza bedoelen met "de richting die ze met hun leven uit willen". Of dat nu een leven aan een pc in een virtuele wereld is, ofwel iets anders.
Ik vraag mij ook af wie geïnteresseerd is. Volgens Bachir en Reese zijn er na de lancering van hun idee al duizenden aanvragen. Maar wie een jaar over heeft om te leren gamen, zal toch al wel zeer bedreven zijn in het gamen? Kan die nog wel iets bijleren? En wie nog geen hoge ogen scoort tijdens het gamen, kan die dat dan wel leren in een opleiding in een klaslokaal? En waarom geen e-learning? Hoe gek is het om lessen te willen geven in een klaslokaal, terwijl een game zich afspeelt "on the screen"? 
I'm puzzled. Ik steek mijn licht eens op bij een paar echte gamers.. wordt vervolgd.

2 reacties:

Anoniem,  3:10 a.m.  

Wanneer is het opendeurdag?

Anoniem,  7:50 p.m.  

Ik zou ook eens kijken naar http://www.gameskool.be als je gaming wilt leren. Deze lessen hebben geen schoolgebouw nodig, want lessen staan online. Programma duurt ongeveer een half jaar.

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP